Shockwave

Wat is Shockwave

De term ‘shockwave’ verwijst naar hoogenergetische schokgolven, die door middel van een behandelpistool diep in het lichaam worden aangebracht. De schokgolven maken pijnlijk en vaak verhard weefsel los. Hierdoor ontstaat een verbetering in de doorbloeding en stofwisseling van het pijnlijke gebied. Pijnklachten nemen hierdoor af en het weefsel kan sneller herstellen.

Diverse klachten die inzichtelijk zijn gemaakt middels echografie, kunnen behandeld worden met shockwave. De behandeling wordt soms als een beetje pijnlijk ervaren, maar de fysiotherapeut houdt altijd rekening met uw pijnbeleving en vertelt vooraf wat hij gaat doen.

Kenmerken van shockwave

• Korte behandelduur
  • Snel en effectief resultaat
  • Bewezen effectief bij chronische klachten
  • Behandeling van klacht in plaats van symptomen
  • Minimale bijwerkingen

Bij welke klachten is shockwave geschikt?

• Verkalking
  • Tennis- of Golferselleboog
  • Hielspoor
  • Slijmbeursontsteking
  • Nek- en schouderklachten
  • Achillespeesklachten
  • Scheenpijn (shin splints)
  • Kniepeesontsteking (Jumper’s knee)
  • Triggerpoints
  • Langzaam of niet helende fracturen

Vergoeding zorgverzekeraar

Shockwave vergoedt de zorgverzekeraar op basis van verrichtingen fysiotherapie. Als u verzekerd bent voor fysiotherapie, dan wordt de behandeling met shockwave door de verzekeraar vergoed vanuit het aanvullende pakket. Wij hebben contracten met alle zorgverzekeringen en rekenen geen eigen bijdrage voor de shockwavebehandeling.

U kunt zonder verwijzing een afspraak maken. Tijdens een vervolgonderzoek zal blijken of en hoe wij uw specifieke klacht kunnen verhelpen.